mandag den 4. juli 2011

Ny ejer fundet :)






Min fine Nille strikket i garn fra garnsalg , har fundet en ny ejer.

Den var jo blevet 1 lille nr for lille, da jeg ikke havde tjekket strikkefastheden ordentligt :(

Vores ældste kunne rigtig godt li' den, men farven var ikke god til hende, overhovedet ikke. Så jeg måtte lede videre.

Min strikkeveninde, tænkte jeg.
Hun var vild med den, tillod sig endda højlydt at sige " den bliver garanteret for lille til dig, og så vil den også klæ' mig bedre" .

I dag skulle jeg mødes med hende, så jeg tog Nille med.

Det første jeg sagde til hende var, at hun nok skulle til at tænke lidt over hvad hun sagde højt.

Hun så lidt underlig ud i hovedet og begyndte at tænke hvad hun kunne ha' sagt som ikke var i orden. Imens hev jeg Nille frem, og fortalte hende at den var blevet for lille til mig.. Og hun strålede som en lille sol, da jeg sagde at hvis hun ville ha' den og kunne passe den, ja- så var hun nu ejer af den bluse hun havde erklæret aldrig ville komme til at passe mig :)

Så historien om Nille endte lykkeligt.

Hun smed straks sin egen bluse, tog Nille på , og den faldt bare helt perfekt på hende, dejligt - så er mit arbejde ikke spildt.

Veninden er en der altid er der for mig og har været det siden vi var nogle store tøser, dejligt at kunne glæde hende.

3 kommentarer:

  1. Nej hvor skønt - og hun fortjener den helt sikkert. Og jeg klarer mig uden, for hellere at den bliver brugt end ender i et klædeskab fordi den ikke var helt perfekt.
    Kram

    SvarSlet
  2. Aj, hvor dejligt. Din historie varmer...

    SvarSlet
  3. Dejligt at Nille ikke bare skulle leve et trist liv i klædeskabet uden at blive brugt...

    SvarSlet

Skriv en lille hilsen, kommentar eller hvad du føler for. Jeg elsker af få en lille besked.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...