fredag den 8. juli 2011

Lige nu


...sidder jeg i udestuen med kaffe og strik.


Det regner.
Lige nu er der skruet ned for regnen, kun en let trommen på glastaget.
For et øjblik siden var der skruet helt op, så meget at det hamrede på taget.

Trillebøren er halv fuld af vand.

På gårdspladsen kommer vandet løbende fra alle verdenshjørner, nogen af kloakkerne tager ikke ordentlig fra, men det er også store mængder.

Nu tager regnen til igen, hvis den kommer helt op på max. igen, ja så står vandet ud over tagrenden et helt bestemt sted, og lige nedenunder står der lavendler- de kan ikke li' at få vandet plasket hårdt ned over sig :(




- indlæg lavet i BlogPress på min iPad.

4 kommentarer:

  1. Så må du da se at få fikset den tagrende... eller beskytte de stakkels lavendler, hvilket nok er det nemmeste.
    Her regner det også jævnt - men ikke vildt.
    God regnvejrsdag til dig fra din store datter.

    SvarSlet
  2. Ja, sikke et vejr - jeg håber, dine lavendler klarer vandet, der måske vil sprøjte ud fra tagrenden. Og jeg skal på skovtur i dag ... det bliver vist i regntøj og røjsere :-)

    SvarSlet
  3. Det er hyggeligt med en enkelt regnvejrdag, og sidde med regnens trommen på taget er bare så hyggeligt ;O) God dag til dig og lavendlerne ;O))

    SvarSlet
  4. Uha..jeg håber virkelig at regnen ikke tager dine lavendler....det ville være skam...

    Knus og kram herfra

    SvarSlet

Skriv en lille hilsen, kommentar eller hvad du føler for. Jeg elsker af få en lille besked.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...