fredag den 11. maj 2012

Sjovt som det hjælper

....når man skriver.

Skrev om stilhed forleden, og lige siden har ord væltet sig rundt og prøvet at komme ud.

Et par stykker kommer her - ikke mange, men bare lige det der er behov for lige nu.

Når livet ændre sig radikalt, som det har gjort for mig og der umiddelbart ikke er noget jeg kan gøre for at få det bedre - ja så kommer der dybe furer i panden og hjernen kører på højtryk.

Der er ingen døde og ingen skilsmisse - nej, det drejer sig om at jeg har været syg i 2 1/2 år , og hele tiden regnet med at skulle på arbejde igen - det skal jeg ikke !! Det er sgu hårdt at forholde sig til - jeg var vild med mit arbejde.

Så nu er der en masse ting der skal tænkes igennem, overvejes og tages op til vurdering.

Det skal nok blive godt - jeg vil at det skal blive godt - men det er altså noget jeg skal lære at forholde mig til.





- Posted using BlogPress from my iPad

6 kommentarer:

  1. Det må være meget svært at forholde sig til at en æra i livet er slut. Kan man bare bilde sig selv ind at man er gået på efterløn, ja hvad ved jeg - det vigtigste er jo selvfølgelig at du får det bedre!
    Jeg er sikker på at du der er så kreativ, nok skal finde ting der kan fylde timerne.
    Knus til dig og god weekend

    SvarSlet
  2. Kære Marianne, jeg forstår dig så godt. Det er ikke nemt at sige farvel til et livsafsnit, man har været glad for. Jeg ved ikke, om det er en trøst, men det siges (og jeg tror, det er sandt), at når der lukkes en dør, åbnes en anden. Det tager selvfølgelig noget tid at vænne sig til, at tingene er anderledes, end man troede. Flere og flere bliver syge af stress og depressioner, fordi nogen har bildt os ind, at arbejdet er det vigtigste i livet. Men det, livet handler om, er kærlighed, venskaber og selvudfoldelse.
    Varme tanker til dig!

    SvarSlet
  3. Jeg ønsker dig god læring - du skal nok finde en måde :-)
    Der venter nye spændende ting forude, du skal bare få øje på dem :-)

    SvarSlet
  4. Kære Marianne.
    Jeg VED at når du når så langt,bliver du glad for det. Du bliver SÅ taknemlig at få lov at passe dig selv OG dit helbred.
    MEN det er hulens svært at stå hvor du står lige nu. Jeg troede i sin tid at nu var mit liv slut.....fordi jeg ikke kunne gå på arbejde mere.Det var det ikke,det begyndte et nyt kapitel.....godt nok 20 år før end jeg regnede med:D men jeg er så glad for det i dag. Det at slutte fra arbejdsmarkedet gav mit liv et nyt indhold. Og det er med at kunne se det positive i det vi kan og lade begrænsningerne flyve sin vej. Jeg tvivler ikke på at lige så kreativt menneske som du er så kommer du til med at få masser af indhold i dit liv.Du vil kunne begynde at nyde det liv du nu får:)
    Jeg sender dig mine aller,aller varmeste tanker,selv om det måske ikke hjælper meget,så vil jeg at du ved at jeg tænker på dig hver dag, jeg ved at når der bliver stille på din blog,så har det kun en forklaring:)

    Jeg sender dig mine små knus og kram engle.

    Silla

    SvarSlet
  5. Selv om jeg nu siger til dig at jeg forstår det må være svært at skulle sige farvel til arbejdslivet...ja så forstår jeg det nok ikke hellt til bunds, for når man selv har arbejde i rigelige mængder og er rigtig glad for det er det lidt svært at sætte sig ind i hvordan det må være at skulle sige farvel...men jeg prøver efter bedste evne!
    Ord hjælper og det hjælper at skrive uanset om det er her på bloggen eller det kun er til computerens lager...Varme tanker og knus herfra...Jeg ved du nok skal komme "ovenpå igen" på den ene eller den anden måde...

    SvarSlet
  6. Ja, sikke en omvæltning, hvis du hele tiden har gået og regnet med og håbet på at vende tilbage til dit "normale" arbejdsliv. Tanker om hverdagen, folks forventninger til dig, dine egne forventninger og det at, i det hele taget, at accepterer situationen.
    Jeg ønsker dig det bedste, knus Stine

    SvarSlet

Skriv en lille hilsen, kommentar eller hvad du føler for. Jeg elsker af få en lille besked.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...