mandag den 16. januar 2012

Retter af hakket kød :)



Til hakket kød bruges småkød og mellemskært eller lignende mindre reelt kød, der ikke er så dyrt som skært kød. Kødet vaskes af med et klæde, sener og hinder fjernes, og kødet hakkes på kødmaskine.

Sener, hinder og lignende, som er pillet af kødet, koges med lidt salt til en suppe, som kan bruges til sovs. Man kan godt bede slagteren hakke kødet, når man ser, hvilket kød han tager, hvorimod man ikke bør købe det kød, som ligger færdighakket i forretningen.


Ovnstående fandt jeg i Køkkenbogen, foreningen af danske husholdningslærerinder.

Grunden til jeg lige faldt over det i dag, var at manden min, drømte om hakkebøf med sovs og kartofler. Det plejer at være min mor der laver den ret, men jeg forbarmede mig og lavede den til UG med kryds og slange - ifølge manden min.

P.s. Jeg købte hakket kød og jeg har ikke set kødet det blev hakket fra - dårlig husmor ;0(


3 kommentarer:

  1. Fy da ;-) Der er nu ikke meget, der kan slå en god hakkebøf, håber I nød det :-)

    SvarSlet
  2. Jeg tror, der er meget sandhed i, at man burde se kødet, før det hakkes - men hvad man ikke ser, har man ikke ondt af :-)
    Ha' en dejlig dag, Marianne!

    SvarSlet

Skriv en lille hilsen, kommentar eller hvad du føler for. Jeg elsker af få en lille besked.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...