onsdag den 9. februar 2011

Hverdagsbilleder NO 3

Dagens udfordring fra Hanne lyder

"En lille pige i flade sko" - noget om fodtøj
 
Jeg har valgt at focusere på sko.
 
Det var det ord der fæstnede sig først.
 
Jeg har ikke ret mange sko, ja I griner,
men det er rigtigt.
 
Har endnu ikke fortalt hvor mange par støvler jeg har, hihi.
 
 
Dette par blev indkøbt i hast i 
- ja, hold nu fast -
 
maj 2006.
 
Vi stod for at skulle en tur til Toronto, for at besøge vores yngste datter og hendes kæreste.
 
Og elsker at trave storbyer tynde istedet for at se dem fra bus, ja så måtte der nye sko til.
 
Jeg faldt for dem lige med det samme øjnene fangede dem, og da de så også var gode at have på, så tog jeg chancen.
 
Chancen, fordi jeg normalt skulle gå sko til, og det var der ikke tid til.
 
Og de bestod.
Bestod med glans.
Der blev gået så mange kilometer i dem,
 og ikke en eneste vabel eller andet sjovt :)
 
 
"Enhver kvinde bør have et par sølvsko " - sagde min svigerinde en dag.
Jeg fnøs, jeg skulle ikke have sølvsko.
 
Men man har jo et standpunkt til man tager et nyt
(var det ikke Erhard der sagde det?)
 
Men nu har jeg sølvsko my way.
 
 
 
Fine, gode og købt på tilbud.
 
Nogen der har lugtet lunten?
Elsker røde sko og sko med rødt :)
 
 
Sidst men ikke mindst mine RØDE sko.
 
Jeg er total vild med dem.
Bruger dem sjældent.
Kærlighed ved første blik.
Overtalte manden min til at gi`mig dem i fødselsdagsgave.
De var IKKE på tilbud :)
Det er de højeste sko jeg har.
 
Og så den med støvlerne:
5 par flade
2 par med lidt hæl
3 par støvletter
 
UPS
 

9 kommentarer:

  1. Jeg ejer et par flade sko (løbesko - de venter stadig på at komme i brug) og et par flade støvler, ellers har jeg kun støvler og sandaler med høøøje hæle. Ikke godt for ryggen, men damn de er flotte og jeg har maaaange :-)

    SvarSlet
  2. Bettina.
    Det er så flot med høje hæle, men jeg føler mig ikke tilpas i dem til hverdag. Og jeg er jo mest til hverdage. ;)

    SvarSlet
  3. Det er liksom noe spesielt med oss damer og sko:))

    SvarSlet
  4. Jeg kan godt føle mig lidt udenfor...for jeg er ikke særlig vild med hverken sko, støvler eller tasker!

    SvarSlet
  5. Du skal ikke føle dig udenfor Kirsten :)
    Det vigtigste er ikke dine sko men DIG.

    SvarSlet
  6. Jeg føler med Kirsten - har nemlig kun lige de mest nødvendige sko og støvler - og ofte er de alt for slidt, fordi jeg hader at tage på sko-indkøb :o)
    Men når foråret melder sig, må jeg vist tage mig sammen, for jeg har virkelig snart ikke noget, der er sundt for fødderne at komme i...

    SvarSlet
  7. Jamen, så må du bare gå bare fødder, det gør Kirsten og så vidt jeg forstår løber hun også på bare fødder !!

    SvarSlet
  8. Jeg er vild med dine flade sko så praktiske og samtidig så fine og unikke. De røde er smukke og er sådan et par som man bare gerne vil eje.
    Selv kan jeg heller ikke holde ud at gå i høje sko og har aldrig ejet et par stiletter.

    SvarSlet
  9. Ja, mine hveerdagssko har altid haft et tvist , sko behøver ikke være kedelige;)

    SvarSlet

Skriv en lille hilsen, kommentar eller hvad du føler for. Jeg elsker af få en lille besked.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...