mandag den 9. september 2013

Den unge generation af strikkere er på vej

Vi var en tur på Djursland i går ved vores datter 
og de to små guldklumper. 

Det var nogle skønne timer. 
Elsker at være sammen med dem,
de bor jo så langt væk, at man ikke lige ser dem hver uge.

De små har altid en masse at vise og fortælle og denne gang,
 var det noget jeg overhovedet ikke havde ventet.

Lærke havde lært at strikke. 
Ja, det var godt nok en 3 uger siden hun havde strikket sidst, 
men hun tog sit strikketøj og placerede det i hænderne. 
Hendes mor måtte lige stramme tråden der lå over fingeren, men så gik det også fint.
Ikke hurtigt - men rigtigt :) 

Hun fylder 5 år i næste måned - jeg syntes det er vildt flot 


10 kommentarer:

  1. Jamen det et da super flot - dygtig pige :))

    SvarSlet
  2. Hvor er det flot, at hun kan strikke allerede! Har du mon givet din glæde ved at strikke videre ved, at hun har set dig strikke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, jeg tror det er af at se på hendes mor :)

      Slet
    2. Det er fantastisk flot, at hun allerede strikker. Måske er der nu lagt grobund for et livslangt forhold til strikkepindene.
      Jeg bliver altid så rørt når jeg ser børn og unge der strikker, dejligt at vide at strikning lever videre i de nye generationer.

      Slet
    3. Det er så dejligt når de unge har lysten til strik - blev også så glad da jeg fandt ud af at det lille pus kunne strikke :)

      Slet
  3. Skønt at se,min egen datter har aldrig gidet lære at strikke ( hun er 26 nu ),tror det mange steder lige springer en generation over,så måske hvis jeg får børnebørn de vil lære at strikke :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har to piger - og det er kun den ældste på nu 34 der kan strikke :) så ja vi må holde vores små til ;0)

      Slet
  4. Så duktig hon är! Hoppas det blir ett livslångt intresse :)

    SvarSlet
  5. SÅDAN! ;-) Hvor er det bare dejligt, at give kunsten videre :-)Der er ikke noget bedre end at være sammen med børnebørnene, vel? :-)

    SvarSlet

Skriv en lille hilsen, kommentar eller hvad du føler for. Jeg elsker af få en lille besked.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...