mandag den 9. maj 2011

Udspring, spring ud, udsprunget ..

Maj2011
Smuk, smuk staudevalmue.
Blomsterbladene ligner næsten krøllet silkepapir :)

I haven har jeg i dag udplantet 22  stk  Purpursolhat, Echinacea purpurea,

Jeg har selv drevet dem frem fra frø. 
Startede sidste år og i år var de klar til udplantning.

Jeg glæder mig vildt til at se hvordan de ser ud med blomst.
 Frøene jeg købte var sådan en
blanding special, så det kan blive hvad som helst – men bare det bliver  :)

Når jeg har fundet ud hvordan de ser ud, og hvilke af dem jeg helst selv vil have, ja så kunne jeg måske lave en give-away. 
Det må jeg lige overveje :)

7 kommentarer:

  1. Valmuer er mine favoritter i hagen. Flotte bilder du har tatt av både knopper og blomst. Håper du får til dine Solhatter. Jeg har selv både hvit og rosa, og synes de er fine. Men, de bruker nokså lang tid på å etablere seg godt synes jeg.

    SvarSlet
  2. Selv om valmuen kun blomstrer kortvarigt er den en af de smukkeste blomster i haven! Fine billeder du har taget af "silkepapirsvalmuen"

    SvarSlet
  3. RIGTIG RIGTIG god ide med en Give-away. Du tager bare så fantastisk smukke billeder - hvilker kamera har du??

    SvarSlet
  4. Det bliver fantastisk at se dem blomstre! Jeg har selv en flot kæmpevalmue, men farven her på dine billeder er virkelig yndig :-)

    SvarSlet
  5. Ja, Ulla-Bella, de er skønne de valmuer.

    Tak, Kirsten K, elsker når bladene ser sådan ud. :)

    Kirsten jeg har et Canon EOS 350 D, og jeg er rigtig glad for det. Jeg elsker at tage billeder, tak for rosen:).

    Madame, jegnhar både en alm. Orange og så denne rosa - som jeg også selv har sået :)

    SvarSlet
  6. Sikke flotte billeder du tager! Du får så mange fine deltalger med.
    Jeg har også staudevalmuer i haven de ER smukke.

    Faldt tilfældigt over din blog. og fik lyst til at melde mig som fast læser...Håber det er okay :)

    Ha' en dejlig tirsdag.
    Hilsen Lene

    SvarSlet
  7. Du er så velkommen Lene også som fast læser :0)
    Dejligt med nye øjne til at gi' lidt feedback.

    Også rigtig dejlig tirsdag til dig.

    Mange hilsner Marianne

    SvarSlet

Skriv en lille hilsen, kommentar eller hvad du føler for. Jeg elsker af få en lille besked.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...